Som Inköps- och Leverantörsansvarig på minPension får du en nyckelposition i ansvaret att etablera och utveckla vår inköpsfunktion. Ditt initiala fokus blir IT-inköp, men du kommer även att hantera upphandlingar inom områden såsom kundservice och kommunikation.
Om tjänsten
I rollen som inköps- och leverantörsansvarig blir du den som säkerställer att våra inköp är strategiskt genomtänkta och kostnadseffektiva, samtidigt som du utvecklar och implementerar sourcingstrategier som stödjer våra övergripande mål. Du kommer att stödja hela organisationen genom att driva förstudier, kartlägga behov, förhandla och upprätta avtal, samt följa upp leverantörers prestationer. Du spelar en avgörande roll i vår pågående förändringsresa och har stora möjligheter att påverka hur vi arbetar framåt. Du kommer vara en del av enheten Stab & stöd och rapporterar till vice VD.
Lämplig bakgrund
Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi, juridik eller inköp och flerårig erfarenhet av arbete med strategiskt inköp och avtalshantering. Det är en fördel om du arbetat både med direkta och indirekta inköp såväl inom offentlig sektor som det privata näringslivet, och du bör ha erfarenhet av projektarbete och att driva förändring och utveckling av processer/rutiner kopplade till inköp.
Personliga egenskaper
För att trivas hos oss och lyckas i rollen tror vi att du är en person som motiveras av att arbeta med ett samhällsviktigt uppdrag och som har en god förmåga att bygga starka relationer, både internt och externt. Du är analytisk och strukturerad, och du har lätt för att driva flera projekt samtidigt. Att vara självgående med hög integritet är viktigt, men du bör också vara en lagspelare som trivs med att arbeta i en stödjande roll. Det är även värdefullt att du uppskattar stora påverkansmöjligheter och kan ta initiativ till förbättringar, samtidigt som du är flexibel i att hantera och prioritera utmaningar som kan dyka upp.
Vi har höga ambitioner när det gäller mångsidig kompetensförsörjning och välkomnar därför sökanden som kompletterar bolaget avseende jämställdhet och mångfald.
Om företaget
På minPension kan den som har tjänat in till pension i Sverige logga in och få bättre koll på sina pensioner. Verksamheten drivs och finansieras till hälften av staten, till hälften av pensionsbolagen. Det gör minPension till en neutral och oberoende tjänst som är kostnadsfri för användaren. Tack vare minPension är Sverige ett av de främsta länderna i världen när det gäller att erbjuda medborgarna individuell pensionsinformation.
minPension är en liten organisation med inkluderande kultur där alla bidrar med sin kompetens. Vi tror att vi når de bästa resultaten när vi arbetar tillsammans, drar nytta av varandras kompetenser och skapar en positiv arbetsmiljö där varje individ kan blomstra. Hos oss kan du kombinera arbete på kontoret med distansarbete hemifrån. Vårt kontor hittar du för övrigt på Karlavägen i Stockholm med närhet till bra kommunikationer.
minPension är på en spännande förändringsresa och vi söker därför dig som vill vara med och driva vår utveckling framåt. Här får du inte bara en ny utmaning, utan även chansen att vara en del av vår resa när vi tillsammans tar nästa steg och formar framtidens minPension. Läs gärna mer om oss på www.minpension.se
Ansökan
I denna rekrytering samarbetar minPension med SJR Executive Search. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig Seniorkonsult Anders Dareholt på anders.dareholt@sjr.se eller Researchkonsult Emelie Jorland på emelie.jorland@sjr.se. Observera att vi inte tar emot ansökningar via e-post eller meddelande på LinkedIn.
Alla ansökningar och kontakter hanteras konfidentiellt.
Varmt välkommen med din ansökan!